Ilotulitus, taikuutta ja jääkaruselli LumiLinnalla 15.2.

LumiLinnalla on taikuutta ilmassa

Kemin LumiLinnassa juhlistetaan kiinalaista uutta vuotta torstaina 15.2. Luvassa on uskomattomia taikatemppuja, kun Taikuri-illusionisti Henri Kemppainen pääsee yllättämään linnan väen lähitaikuudella. "Mitä silmät saavat todistaa, sitä järki ei pysty selittämään. Lähitaikuus saa yleisön totaalisesti repeilemään, parasta hyvän tuulen viihdettä vuosikausiin!" Näin muun muassa on kuvailtu Kemppaisen tekemää lähitaikuusohjelmaa. Kemppainen on vuoden 2016 Evento Awards-voittaja. Hän nappasi Vuoden paras esiintyjä-pokaalin samana vuonna, kun Kemin LumiLinna valittiin samaisissa kisoissa vuoden parhaaksi majoituspaikaksi. LumiLinnan käytävillä kannattaa siis kuljeskella torstai-iltapäivänä silmät tarkkoina, sillä et tiedä missä sinut yllätetään. Kemppaisen tapaa linnalla klo 17-18 ja illalla hän esiintyy vielä Lumiravintolassa. Kannattaa siis ainakin nyt varata illallinen jääpöytien ääressä! Sisään linnaan pääsee normaalilla sisäänpääsylipulla tai kausikortilla. Kemiläisten kortilla saa alennuksen ja perheiden kannattaa lunastaa edullisempi perhelippu.

Jääkaruselli pyörii pitkin päivää

Uuden vuoden vaihtumista juhlistetaan LumiLinnalla tietysti myös ilotulituksin klo 18.00. Alueen käsityöläisiä on kutsuttu linnalle myymään ja esittelemään paikallisia tuotteita eli pientä markkinahumuakin on luvassa. Ihmetystä ja iloa tuo varmasti niin paikallisille kuin matkailijoille meren jäällä LumiLinna-alueen edustalla koko päivän pyörivä jääkaruselli. Tällaista ihmettä ei vielä olla Kemissä koettu ja Kemin Matkailussa ajatellaan, että jo on aikakin, kun lumen ja jään elämyksiä halutaan ihmisille tarjota. LumiLinna avattiin tänä vuonna jo heti aamusta ja juhlia päätettiin linnalla kiinalaisen uuden vuoden aikaan. Nyt liikkeellä on jo hiihtolomalaiset ja matkailijoita on kaupungissa kaikista eniten. Toivomus on, että päivästä on iloa niin kaukaa meille tuleville vieraille, kuin paikallisillekin. Jääkarusellia pääsee ihmettelemään ja testaamaan niin aamulla kuin illallakin. Ehtii siis hyvin vielä työpäivän jälkeenkin paikan päälle riemuitsemaan.

Eläimet esiintyvät linnan lumi- ja jäätaiteessa

Kemin LumiLinna on vuosittain kaupunkiin nouseva lumen ja jään taideteos ja koostuu LumiRavintolasta, LumiHotellista, LumiKappelista ja tuubimäestä, näköalapaikasta ja mm. lapsille tehdystä jäämäestä. Tämän vuoden linna on vuorossaan 23. ja teemana on lapsiperheitäkin ilahduttavat metsän eläimet. Linnan lumipallomaskotit Arttu ja Terttu ovat paikalla perinteen mukaisesti päivittäin. Tapahtumien yhteydessä esittäytymässä käyvät myös lapsimaskotit Pilvi ja Pyry.

Maaliskuun 17. päivä linnalla saadaan tavata myös Muumilaakson asukit, kun he tulevat esittämään talviseikkailun kolmen tutun hahmon voimin ja tietysti tervehtimään linnan pieniä vieraita.

Rohkenetko kosimaan talven ihmemaassa?

Ensi vuonna lumen ihmeitä voi ihastella ympäri vuoden, kun alueelle rakennettava ympärivuotinen LumiLinna-rakennus avaa ovensa vuoden loppuun mennessä. Enää ei tarvitse matkailijoiden turhaa etsiskellä huimaa nähtävyyttä LumiLinna-kaupungista keskellä kesää. Ympärivuotisessa LumiLinnassa voi juhlia myös vaikka häitä talvimaisemissa keskellä kesää.

Häät mielessä, LumiLinnalla onkin haastettu kosijoita ystävänpäivälle. Jos kosinnan saa jakaa matkailuyhtiön sosiaalisessa mediassa on tarjolla onnelliselle parille illallinen LumiRavintolassa. Sen voi nauttia samaisena päivänä tai vaikkappa kiinalaisen uuden vuoden taikuutta sisältävässä illassa. Toki illallisen voi nauttia sitten ensi vuonna siellä ympärivuotisessa rakennuksessakin.

Ystävänpäivänä voi myös nautiskella vaaleanpunaisia hattaroita LumiRavintolassa. Päivän kunniaksi ne ovat tarjolla kaksi yhden hinnalla. Hattaroita ei yleensä nautiskella talviolosuhteissa, mutta kaikkea kannattaa kokeilla.