Visitkemi on nyt Experience365

Elämyksiä tarjolla

Kemin Matkailu Oy siirtyy käyttämään Visitkemin sijasta Experience365 -nimeä elämyksiensä markkinoinnissa. Visitkemi mielletään yleensä alueorganisaatioksi ja matkailuneuvonnaksi ja tämä vaikeuttaa matkailuyhtiön toimintaa. Käyttämällä uutta nimeä Kemin Matkailu Oy pyrkii erottumaan tästä mielikuvasta ja selkeyttämään toimintaansa asiakkaille. Tärkeintä yritykselle on tarjota jokaiselle asiakkaille unohtumattomia elämyksiä, joita he kokevat vain kerran elämänsä aikana. Kemin Matkailu Oy:n ensisijainen tehtävä on kaupungin kärkimatkailunähtävyyksien, LumiLinnan ja Jäänmurtaja Sampon, kautta kehittää matkailua ympärivuotisesti alueella. Meri-Lapissa toimii alueorganisaatio Visit Meri-lappi, joka tekee koko merellisen Lapin myynti- ja markkinointityötä.

Asiakaslähtöisyys edellä

Kemin Matkailu Oy on edelleen yhtiön nimi, jolla hallinnoimme toimintaamme. Experience365 kokoaa yhden nimen alle kaikki palvelut ja tuotteet, joita yhdessä yhteistyökumppaneidemme kanssa Kemissä ja lähialueella tarjoamme. Näin asiakas tietää, että palvelu on joka paikassa yhtenäistä ja laadukasta, ja samalla helpotetaan myös tuotteiden tavoitettavuutta. Nimen muutos on osa yhtiön parhaillaan tekemän strategiatyön tulosta. Muutoksen myötä asiakkaat ymmärtävät toimenkuvamme paremmin ja löytävät meidät helpommin. Suurin osa informaatiosta haetaan verkosta, joten verkkosivujen kehittäminen ja uudelleen nimeäminen on ollut ensimmäinen askel muutoksessa. Yksittäisten kansainvälisten matkailijoiden määrä kasvaa jatkuvasti ja he varaavat palvelut verkosta. Olemme siis muuttaneet verkkokauppamme ja sivumme asiakaslähtöisimmiksi. Sivustolla asioiminen ja verkossa ostaminen on nyt helpompaa ja selkeämpää. Kehittäminen on jatkuvasti käynnissä, mutta olemme jo avanneet verkkosivut uudella nimellä www.experience365.fi. Visitkemi-verkkosivut toimivat vielä tällä hetkellä uusien rinnalla ja tulemme vielä tulevaisuudessakin uudelleen ohjaamaan liikenteen uusille sivuille.

Ympärivuotinen LumiLinna

Kemin Matkailu Oy on tarjonnut unohtumattomia elämyksiä jo usean vuosikymmenen ajan. Toiminta on kuitenkin keskittynyt vahvasti talveen ja nyt eletään muutoksen aikaa, kun uusi ympärivuotinen LumiLinna avataan ensi talvena ja matkailua kehitetään entistä enemmän kaikille vuodenajoille. Yhdessä paikallisten yhteistyökumppaneiden kanssa on luotu erittäin monipuolista ohjelmaa niin vehreään ja valoisaan kesään, kuin revontulten ja ruskan syksyyn. Myös kevään ja loppusyksyn välillä haastavatkin olosuhteet on otettu huomioon. Kaupunki tarvitsee kuitenkin myös ainutlaatuisen nähtävyyden ja mikä sen osuvampi perinteiseen LumiLinna-kaupunkiin on kuin ympärivuotinen talven ihmemaa.

Ympärivuotinen LumiLinna kiinnostaa maailmalla. Se luo uudenlaista kysyntää ja kauppaa Kemiin. Ympärivuotinen toiminta tuo uusia asiakkuuksia ja monipuolistaa asiakassegmentin. Se mahdollistaa monipuolisen palvelutarjonnan läpi vuoden, jonka myötä palvelujen kehittäminen ja yrittäminen alueella helpottuu.

Rakennus tulee palvelemaan matkailijoiden lisäksi myös mm. koululais- ja bussiryhmiä, sekä kokousasiakkaita. Alueella toimivat jo Seaside Glass Villat, Linnan rantamaja & Kota, sekä palvelurakennus läpi vuoden. Uuden rakennuksen katon alle tulevat monipuolisten ravintolapalveluiden lisäksi mm. jäätelöbaari, hyvinvointi-, sauna- ja kokouspalvelut sekä ohjelmapalveluyrittäjät. Päänähtävyys on tietenkin 400-neliöinen ympärivuotinen Lumilinna, missä pääsee ihastelemaan upeaa lumi- ja jäätaidetta, ruokailemaan jääpöytien ääressä jokaisena vuodenaikana. Kesähäät lumen ja jään keskellä onnistuvat myös!

Lisätiedot: Noora Barria